duminică, 3 septembrie 2017

De ce trebuie schimbat un ac care nu s-a rupt?

     Pentru ca un ac are o uzura in timp, am auzit cazuri care nu schimbau un ac(6 luni de lucru) pentru ca acesta nu s-a rupt. Ei da nu s-a rupt pentru ca metalul a fost de calitate dar sunt sigura ca dupa o perioada el s-a tocit si agata si de acest lucru va puteti da seama daca ascultati impunsaturile acestuia in material veti auzi un sunet infundat o poticneala in lucrul masinii sau veti conastata ca va despica si scamosa firul de broderie si il va rupe frecvent, realizand o broderie dizgratioasa.

Deasemena este posibil ca el sa fie foarte putin indoit ceea ce va face ca ata sa nu fie introdusa in ac de dispozitivul de introducere a atei in ac. Pentru ca broderiile au in general multiple treceri pe suprafete mai mari sau mai mici la fiecare trecere exista posibilitatea indoirii acului , acea rezistenta pe care o intampina la trecere face ca in in timp sa capete un grad mai mare de indoire, ce in final poate duce la ruperea acului fara  consecinte grave in cel mai bun caz sau poate duce la deteriorarea unor componente ale masinii.

De aceea este bine sa verificam varful daca agata sau nu daca e bontit(tocit)-putem contstata acest lucru la o lupa- si deasemea verificam daca acul este drept -verificare ce se face pe o suprafata plana, vedeti imagine atasata pentru detaliu.