duminică, 3 septembrie 2017

Cum procedam daca acul este indoit si fixat in partea de jos a masinii si masina este blocata si nu mai ridica piciorusul de brodare?

         In acest caz cand acul nu este rupt si este indoit masina nu ne va permite sa facem nici o operatiune ,ne vom adresa unui mecanic sau vom incerca singuri sa deblocam masina. Din experienta mea va spun ca am patit de mai multe ori acest lucru, cauza fiind de cele mai multe ori o broderie cu pas mare impreuna cu o ata  ce a detinut noduri pe traseu. Ata a creat  o poticneala in lucru ducand la indiorea acului si fixarea lui in partea de jos a masinii. Acum nu s a rupt ca in cele mai multe cazuri si acest lucru s-a intamplat datorita calitatii metalului care a fost mai buna. 
Dar.... am fost nevoita sa tin bine de capul masinii si sa ma folosesc de un sfic (in general mai mic, mai fin cel de realizat bijuterii-pentru a ne permite spatiul)pentru a taia acul . Apoi am scos ghergheful cu grija daca masina imi permite si am repornit masina, daca nu imi permite opresc masina si o repornesc dar..... atentie la deschidere ca dupa primii pasi va va cere sa scoateti ghegheful sau plansa de lucru , capul masinii va scoate un sunet de repozitionare pe axa de lucru corecta lui. Apoi inchideti masina si scoateti partea de ac ramasa sus si schimbati acul prin deschiderea ei jos , iar la partea de jos verificati urmatoarele : bucata ramasa jos din ac o scoateti , daca este fixata in suveica , posibil si acest lucru o scoatem cu grija fara sa rupem suveica , (vorbim de suveicile din acel plastic negru sau gri) . 
Daca suveica nu a fost atinsa suntem un caz fericit dar cautam bucata ramasa jos sa nu ramana sub suveica ca va freca pe metal si o va deteriora si masina nu va lucra corect.
Daca suveica e gaurita de partea de jos de la ac , dar nu sparta putem scoate bucata acului cu grija cu un clestisor de bijuterii fara sa spargem suveica, lucrand cu finete, apoi daca avem doar o gaura in suprafata luam un smirghel fin si smirgheluim un strop suprafata sa nu agate pentru a ne folosi de masina pana la cumpararea unei noi suveici. Atentie - suprafetele ce agata de pe suveica pot duce la deteriorarea piesei care o sustine  in timp e preferabil sa cumparam o suveica noua. Daca suveica are bucati lipsa , sparte sau crapate categoric vom cumpara o noua suveica. Cu o suveica crapata de un ac indoit sau rupt masina va lucra incorect.
Atasat aveti poze cu o suveica noua si una intepata de ac si retusata care totusi mi a functionat si una sparta cu o bucata principala lipsa ce nu poate fi utilizata.
  • cercul cu rosu defineste o gaura nomala a suveici , cercul cu verde defineste o gaura facuta de ac si putin smirgheluita pentru a fi folosita  

  •  cercul cu verde se poate vedea si pe fata suveici defineste o gaura facuta de in ac rupt sau indoit si ramas in aceasta , despre restul cercurilor din imagine vom vorbi in alta postare despre suveici si situatii create de acestea, o astfel de suveica este partial deteriorata, se poate si mai rau
  • imi pare rau ca nu am pastrat o pe cea crapata pentru a va arata ce poate face un ac neschimbat la timp prin indoire


Pentru ca aici am vorbit de ruperea si indoirea acului , despre suveica si situatii intalnite vom vorbi in alta  postare cu toate elementele ce o definesc si cazuri.
Daca aveti intrebari le asteptam.